Hukuk Fakültesi

LAW 350 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bankalar ve Diğer Finansal Kuruluşlara İlişkin Düzenlemeler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LAW 350
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bankalar ve diğer finansal kuruluşlar ekonomide hayati öneme sahiptir. Ekonomik etkinliği desteklemektedirler. Günümüzde kurumsal şirketlerden küçük yatırımlara kadar bankalar ve diğer finansal kuruluşlar ticari hayatta önem taşırlar. Bu derste bankalar ve diğer finansal kuruluşların düzenlemelerinin temel prensipleri öğrenilecektir. Bu dersin amacı öğrencilere bankalar ve diğer finansal kuruluşlara ait düzenlemelerin hukuki ve ekonomik yönlerini kavratmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bankalar ve diğer finansal kuruluşları düzenlemeleri ile ilgili bilgi edinmek
  • Finansal regülasyon süreçlerine kavratmak Türk finans sektörüne genel bakış açısı kazanmak
  • Türk banka sektörünü analiz etmek
  • Bankaların yetki ve sorumluluklarını öğrenmek
  • Leasing ve factoring şirket ayrımını yapabilmek
  • Borç ve özkaynak piyasalarına ait bilgiyi edinmek
Tanımı Banka, banka türleri, Türk banka sektörü, bankacılık düzenlemeleri, BDDK, TMSF diğer finansal kuruluşlar, sigorta şirketleri, leasing ve factoring şirketleri, diğer finansal kuruluşlar

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dönemin gözden geçirilmesi  
2 Dönemin gözden geçirilmesi  
3 Dönemin gözden geçirilmesi  
4 Dönemin gözden geçirilmesi  
5 Dönemin gözden geçirilmesi  
6 Dönemin gözden geçirilmesi  
7 Dönemin gözden geçirilmesi  
8 Dönemin gözden geçirilmesi  
9 Dönemin gözden geçirilmesi  
10 Dönemin gözden geçirilmesi  
11 Dönemin gözden geçirilmesi  
12 Dönemin gözden geçirilmesi  
13 Dönemin gözden geçirilmesi  
14 Dönemin gözden geçirilmesi  
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Basel Committee on Banking Supervision (2012): “Core principles for effective banking supervision” September (available at: http://www.bis.org/publ/bcbs230.htm) \n Basel Committee on Banking Supervision (2011): “Global systemically important banks: assessment methodology and the additional loss absorbency requirement - Rules text, November (available at: http://www.bis.org/publ/bcbs207.htm) \nCentral Bank Governance Group (2011): Central Bank Governance and Financial Stability, Report, Bank for International Settlements, May\nFinancial Stability Board (2011a): “Shadow Banking: Strengthening Oversight and Regulation, Recommendations”, October (available at: http://www.financialstability board.org/2011/10/r_111027a)\n Financial Stability Board (2011b): “Key Attributes of Effective Resolution Regimes for Financial Institutions”, November (available at: http://www.financialstabilityboard. org/publications/r_111104cc.htm)
Diğer Kaynaklar Notes by the instructor

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
25
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
35
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
Final / Sözlü Sınav
1
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek

2

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

3

Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

4

Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak

5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak

6

Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak

7

Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

9

Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak

10

Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

12

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek

13

Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 

Haberler