HUK 113 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Anayasa Hukuku I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 113
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, “anayasanın üstünlüğü” ilkesi ışığında anayasa hukukunun temel kavram ve kurumlarını incelemektir. Bunun için derste hem içerik hem de yöntem açısından anayasa hukukunu diğer hukuk dallarından ayıran hususlar ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste anayasa kavramı, anayasa türleri, anayasacılık hareketleri, anayasaların yapımı ve değiştirilmesi, devlet kavramı ve türleri, hükümet sistemleri, demokrasi kavramı ve türleri, seçim sistemleri ve anayasa yargısı konuları incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin Tanıtımı, Anayasa Hukukunun Bilgi Kaynakları, Terminoloji, Anayasa Hukukunun Tanımı, Konusu ve Kısımları, Anayasa Hukukunun Önemi ve Diğer Hukuk Dallarıyla İlişkisi | Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları Ders Kitabı, 15. Baskı (Bursa: Ekin, 2023), 1-45. | |
2 | Anayasa Kavramı: Anayasa Türleri, Anayasaların İçerikleri, Anayasacılık Hareketleri, Anayasa Hukukunda Yorum | Gözler, s. 46-101. | |
3 | Kurucu İktidar: Anayasaların Yapılması ve Anayasaların Değiştirilmesi | Gözler, s. 102-131. | |
4 | Devlet Kavramı ve Devletin Unsurları | Gözler, s. 132-171. | |
5 | Devlet Şekilleri I: Monarşi ve Cumhuriyet - Devlet Şekilleri II: Üniter Devlet ve Bileşik Devlet ile Federasyon (Federal Devlet) | Gözler, s. 172-216. | |
6 | Hükümet Sistemleri: Kuvvetler Ayrılığı Teorisi, Başkanlık Sistemi | Gözler, s. 217-242. | |
7 | Hükümet Sistemleri: Parlamenter Sistem | Gözler, s. 242-257. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Demokrasi Kavramı, Demokrasi Tipleri, Seçimler: Oy Hakkı | Gözler, s.258-314. | |
10 | Seçimler: Seçim Sistemleri, Yasama | Gözler, s. 315-358. | |
11 | Yürütme ve Yargı | Gözler, s. 359-399. | |
12 | Temel Hak ve Hürriyetler | Gözler, s. 400-436. | |
13 | Kanunların Anayasaya Uygunluk Denetimi: Anayasa Yargısı | Gözler, s. 437-470. | |
14 | Kanunların Anayasaya Uygunluk Denetimi: Anayasa Yargısı | Gözler, s. 470-492. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları: Ders Kitabı, 15. Baskı, Ekin Yay., 2023, ISBN: 9786256460652. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Osman Korkut Kanadoğlu / Ahmet Mert Duygun, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, On İki Levha, 2021, ISBN: 9786257528511. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest