HUK 114 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Anayasa Hukuku II
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 114
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin 1982 Anayasasının temel ilkeleri, temel hak ve özgürlükler rejimi ve yasama, yürütme ve yargı erkine ilişkin kavram ve kurallarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, Türkiye’nin anayasal düzeninin kuruluş ve işleyişi konularını kapsamaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin tanıtılması, Türk anayasa hukukunun bilgi kaynakları, 1982 Anayasası’nın hazırlanması | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, s. 2-8, s. 42-46. |
| 2 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 47-73. |
| 3 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 73-108. |
| 4 | Temel hak ve hürriyetler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 109-138. |
| 5 | Temel hak ve hürriyetler (devam), siyasi partiler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 139-168. |
| 6 | TBMM üyelerinin seçimi | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 169-193. |
| 7 | TBMM üyelerinin hukuki statüsü | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 194-211. |
| 8 | TBMM’nin iç yapısı ve çalışma düzeni, yasama fonksiyonu, yasama yetkisi, yasama işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 212-250. |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | TBMM’nin görev ve yetkileri, yürütme | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 251-313. |
| 11 | Cumhurbaşkanı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 314-358. |
| 12 | Yürütme organının düzenleyici işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 359-394. |
| 13 | Olağanüstü hâl yönetim usûlü, yargı organı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 395-425. |
| 14 | Anayasa yargısı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 426-464. |
| 15 | Anayasa değişikliği | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 465-492. |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Güncellenmiş 26. Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2021. |
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
40
|
| Final Sınavı |
1
|
60
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
38
|
38
|
| Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
