HUK 114 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Anayasa Hukuku II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 114
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin 1982 Anayasasının temel ilkeleri, temel hak ve özgürlükler rejimi ve yasama, yürütme ve yargı erkine ilişkin kavram ve kurallarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Türkiye’nin anayasal düzeninin kuruluş ve işleyişi konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtılması, Türk anayasa hukukunun bilgi kaynakları, 1982 Anayasası’nın hazırlanması | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, s. 2-8, s. 42-46. | |
2 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 47-73. | |
3 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 73-108. | |
4 | Temel hak ve hürriyetler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 109-138. | |
5 | Temel hak ve hürriyetler (devam), siyasi partiler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 139-168. | |
6 | TBMM üyelerinin seçimi | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 169-193. | |
7 | TBMM üyelerinin hukuki statüsü | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 194-211. | |
8 | TBMM’nin iç yapısı ve çalışma düzeni, yasama fonksiyonu, yasama yetkisi, yasama işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 212-250. | |
9 | Ara sınav | ||
10 | TBMM’nin görev ve yetkileri, yürütme | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 251-313. | |
11 | Cumhurbaşkanı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 314-358. | |
12 | Yürütme organının düzenleyici işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 359-394. | |
13 | Olağanüstü hâl yönetim usûlü, yargı organı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 395-425. | |
14 | Anayasa yargısı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 426-464. | |
15 | Anayasa değişikliği | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 465-492. | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Güncellenmiş 26. Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2021. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
38
|
38
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest