HUK 213 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
İdare Hukuku I
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 213
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, idare hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini, kurallarını öğretmektir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, idare hukukuna ilişkin kavramlar ve temel ilkeler, idare hukukunun doğuşu, gelişimi ve özellikleri, idare hukukunun kaynakları, Türkiye'nin idari teşkilatı ve idari işlem kavramı ele alınacaktır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | İdare Kavramı ve İdare Hukuku | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs (Bursa: Ekin, 2021), s 1-27; Bahtiyar Akyılmaz ve diğerleri, Türk İdare Hukuku, 14. Bs (Ankara: Savaş, 2021), s 1-14; Oğuz Sancakdar ve diğerleri, İdare Hukuku, 10. Bs (Ankara: Seçkin, 2021), s 1-44. |
| 2 | İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri | Gözler, s 27-38; Akyılmaz, s 14-23; Sancakdar, s 44-49. |
| 3 | İdare Hukukunun Kaynakları | Gözler, s 38-60; Akyılmaz, s 23-74; Sancakdar, s 67-108. |
| 4 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 60-69; Akyılmaz, s 78-104; Sancakdar, s 49-60. |
| 5 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 69-75; Akyılmaz, s 105-147; Sancakdar, s 60-67. |
| 6 | İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | Gözler,s 75-131; Akyılmaz, s 147-217; Sancakdar, s 113-142. |
| 7 | Merkezi İdare (Merkez Teşkilatı) | Gözler, s 134-168; Akyılmaz, s 217-252; Sancakdar, s 142-178. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Merkezi İdare (Taşra Teşkilatı) | Gözler, s 168-179; Akyılmaz, s 252-266; Sancakdar, s 178-189. |
| 10 | Mahalli İdareler | Gözler, s 168-202; Akyılmaz, s 266-311; Sancakdar, s 189-260. |
| 11 | Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları | Gözler, s 202-234; Akyılmaz, s 311-323; Sancakdar, s 260-311. |
| 12 | İdari İşlem Kavramı, Özellikleri, İdari İşlemlerin Sınıflandırılması | Gözler, s 234-257; Akyılmaz, s 323-369; Sancakdar, s 356-375. |
| 13 | İdari İşlemin Unsurları, Yürürlüğe Girmesi, Sona Ermesi | Gözler, s 257-344; Akyılmaz, s 369-439; Sancakdar, s 320-356. |
| 14 | İdari İşlemlerin Hukuka Aykırılığının Yaptırımları | Gözler, s 344-419; Akyılmaz, 439-469; Sancakdar, 375-391. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs, Ekin, Bursa 2021, ISBN: 9786257667906; Bahtiyar Akyılmaz/Murat Sezginer/Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, 14. Bs, Savaş, Ankara 2021, ISBN: 9786257483315; Oğuz Sancakdar/Eser Us/Mine Kasapoğlu Turhan/Lale Burcu Önüt, İdare Hukuku (Teorik Çalışma Kitabı), 10. Bs, Seçkin, Ankara 2021, ISBN: 9789750272042. |
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
40
|
| Final Sınavı |
1
|
60
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
| Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
