HUK 213 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İdare Hukuku I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 213
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, idare hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini, kurallarını öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, idare hukukuna ilişkin kavramlar ve temel ilkeler, idare hukukunun doğuşu, gelişimi ve özellikleri, idare hukukunun kaynakları, Türkiye'nin idari teşkilatı ve idari işlem kavramı ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İdare Kavramı ve İdare Hukuku | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs (Bursa: Ekin, 2021), s 1-27; Bahtiyar Akyılmaz ve diğerleri, Türk İdare Hukuku, 14. Bs (Ankara: Savaş, 2021), s 1-14; Oğuz Sancakdar ve diğerleri, İdare Hukuku, 10. Bs (Ankara: Seçkin, 2021), s 1-44. | |
2 | İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri | Gözler, s 27-38; Akyılmaz, s 14-23; Sancakdar, s 44-49. | |
3 | İdare Hukukunun Kaynakları | Gözler, s 38-60; Akyılmaz, s 23-74; Sancakdar, s 67-108. | |
4 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 60-69; Akyılmaz, s 78-104; Sancakdar, s 49-60. | |
5 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 69-75; Akyılmaz, s 105-147; Sancakdar, s 60-67. | |
6 | İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | Gözler,s 75-131; Akyılmaz, s 147-217; Sancakdar, s 113-142. | |
7 | Merkezi İdare (Merkez Teşkilatı) | Gözler, s 134-168; Akyılmaz, s 217-252; Sancakdar, s 142-178. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Merkezi İdare (Taşra Teşkilatı) | Gözler, s 168-179; Akyılmaz, s 252-266; Sancakdar, s 178-189. | |
10 | Mahalli İdareler | Gözler, s 168-202; Akyılmaz, s 266-311; Sancakdar, s 189-260. | |
11 | Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları | Gözler, s 202-234; Akyılmaz, s 311-323; Sancakdar, s 260-311. | |
12 | İdari İşlem Kavramı, Özellikleri, İdari İşlemlerin Sınıflandırılması | Gözler, s 234-257; Akyılmaz, s 323-369; Sancakdar, s 356-375. | |
13 | İdari İşlemin Unsurları, Yürürlüğe Girmesi, Sona Ermesi | Gözler, s 257-344; Akyılmaz, s 369-439; Sancakdar, s 320-356. | |
14 | İdari İşlemlerin Hukuka Aykırılığının Yaptırımları | Gözler, s 344-419; Akyılmaz, 439-469; Sancakdar, 375-391. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs, Ekin, Bursa 2021, ISBN: 9786257667906; Bahtiyar Akyılmaz/Murat Sezginer/Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, 14. Bs, Savaş, Ankara 2021, ISBN: 9786257483315; Oğuz Sancakdar/Eser Us/Mine Kasapoğlu Turhan/Lale Burcu Önüt, İdare Hukuku (Teorik Çalışma Kitabı), 10. Bs, Seçkin, Ankara 2021, ISBN: 9789750272042. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest