HUK 217 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hitabet Sanatı ve Savunma Dili
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 217
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacını, hitabet sanatı ve savunma dilinin inceliklerini öğrenmek, konuşma, sunma ve kendini ifade etme becerisini geliştirmek, ikna etmeyi öğretmek ve Türkçe’yi kurallarına uygun olarak konuşmak oluşturmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, konuşmanın temel ilkeleri, zihinsel etkinlik, dil, ses, beden dili, teknik becerilerin gelişimi, Türkçe’yi doğru kullanma, retorik, iknanın unsurları, dil cambazlığı, konuşma korkuları, özgüven, içerik, analitik, sorgulayıcı, sorun çözücü, kişilere özel ve interaktif öğeleri içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Konuşma Becerisi Ve Sorunların Tespiti | Cengiz Üzün Ders Notları, Nejat Muallimoğlu, Bütün Yönleriyle Hitabet, 1. Baskı, (İstanbul:Lakin Yayınevi, 2021) s. 31-43. | |
2 | Temel Ögeleri Inceleme | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.43-49. | |
3 | Düşünce Ve Dil Arasındaki Ilişki | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.49-63. | |
4 | İyi Bir Konuşmacının Nitelikleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.63-79. | |
5 | Konuşma Türleri Üzerine Çeşitlemeler | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.79-89 . | |
6 | Ses Ve Sesin Özellikleri | Cengiz Üzün Ders Notları,Muallimoğlu, s.89-119. | |
7 | Bozuk Diksiyon Ve Temelinde Yatan Bozukluklar | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.119-149. | |
8 | Boğumlama (Telaffuz) Kaynaştırma, Aşınma, Düşme, Vurgu, Ton, Entonasyon | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.177-206. | |
9 | Artikülasyon Ve Temrinler | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.206-291. | |
10 | Konuşurken Düşünme Becerisi | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.291-305. | |
11 | Ne Değil Nasıl Çalışmaları | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu,s.305-338. | |
12 | Aristo Retoriği Ve Temel Unsurları | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.338-359. | |
13 | Dil Cambazlığına Geçiş, Önermeler, | Cengiz Üzün Ders Notları, Muallimoğlu, s.359-367. | |
14 | Biçimsel Konuşmalar Ve Düzeltmeler | Cengiz Üzün Ders Notları, | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Nejat Muallimoğlu, Bütün Yönleriyle Hitabet, 1. Baskı, (İstanbul:Lakin Yayınevi, 2021) ISBN: 9786057488183; Cengiz Üzün Ders Notları |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
50
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
15
|
15
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest