HUK 219 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Diyalog ve Müzakere Yönteminde İletişim Teknikleri
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 219
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacını iletişim sanatını en etkili biçimde kullanma, ilişkileri doğru yönetebilme, etkili bir konuşmacı olarak diyalog ve müzakereleri doğru yönetebilme, arabulucu ve uzlaştırmacı süreçlerine bu zeminde katkıda bulunma oluşturmaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Ders, iletişime ilişkin temel ilkeler ışığında diyalog ve müzakere yönetimi ile uyuşmazlık çözüm yöntemlerine katkı sunmaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse Başlangıç Ve Önce İnsan Kavramı | |
| 2 | İletişim Ve Temel Öğeleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Nazife Küçükaslan, Etkili İLetişim Teknikleri, 1.Baskı, (Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2014), 1. Bölüm s.3-29. |
| 3 | İletişimi Etkileyen Unsurlar İle İletişimi Engelleyen Faktörler | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 2. Bölüm, s 36-59. |
| 4 | Dinleme Ve Dinlemenin Unsurları | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 3. Bölüm, s 91-108. |
| 5 | İlişkilerin Önemi, Diyalog Yönetimi Ve Nesnel Olma Yöntemleri. | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 4. Bölüm, s.115-129. |
| 6 | Nlp Zeminli Çözümler, İleri İletişim Teknikleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 5. Bölüm, s.145-159. |
| 7 | Konuşma Kavramı Ve Diksiyon | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 6. Bölüm, s.161-182. |
| 8 | Retoriğe Giriş, Diyalog Ve Müzakerelerde Önemi | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. |
| 9 | Seminer | |
| 10 | Uzlaşma Ve Müzakerede Beden Dilinin Önemi. | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019), 1. Bölüm, s.11-219. |
| 11 | Stresle Başa Çıkma | Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018), s.20-216. |
| 12 | Uyuşmazlık Ve Çatışma Kavramları, Sürecin Yönetimi | Jacques Ranciere (Çeviren: Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir: Aralık Yayınları, 2005) s.36-40. |
| 13 | Müzakere Kavramı, Müzakere Taktikleri | Sander, s 20-216; Halil Cibran, Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) s. 25-138. |
| 14 | Çatışma Yönetimininin Süreç Ve Aşamaları. | Sander, s 20-216. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Aristoteles, (Çeviren:Mehmet Doğan), Retorik, 18. Baskı (İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2019) ISBN:9789753632560; Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul:Remzi Kitabevi, 2019), ISBN: 9789751402967; Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018) ISBN: 786050206562; Jacques Ranciere (Çeviren:Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir:Aralık Yayınları, 2005), ISBN:9789759804725; Halil Cibran Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) ISBN: 9789756698037. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay |
1
|
50
|
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı |
1
|
50
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
1
|
14
|
14
|
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
0
|
||
| Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
| Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
