HUK 219 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Diyalog ve Müzakere Yönteminde İletişim Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 219
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacını iletişim sanatını en etkili biçimde kullanma, ilişkileri doğru yönetebilme, etkili bir konuşmacı olarak diyalog ve müzakereleri doğru yönetebilme, arabulucu ve uzlaştırmacı süreçlerine bu zeminde katkıda bulunma oluşturmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders, iletişime ilişkin temel ilkeler ışığında diyalog ve müzakere yönetimi ile uyuşmazlık çözüm yöntemlerine katkı sunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse Başlangıç Ve Önce İnsan Kavramı | ||
2 | İletişim Ve Temel Öğeleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Nazife Küçükaslan, Etkili İLetişim Teknikleri, 1.Baskı, (Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2014), 1. Bölüm s.3-29. | |
3 | İletişimi Etkileyen Unsurlar İle İletişimi Engelleyen Faktörler | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 2. Bölüm, s 36-59. | |
4 | Dinleme Ve Dinlemenin Unsurları | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 3. Bölüm, s 91-108. | |
5 | İlişkilerin Önemi, Diyalog Yönetimi Ve Nesnel Olma Yöntemleri. | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 4. Bölüm, s.115-129. | |
6 | Nlp Zeminli Çözümler, İleri İletişim Teknikleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 5. Bölüm, s.145-159. | |
7 | Konuşma Kavramı Ve Diksiyon | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 6. Bölüm, s.161-182. | |
8 | Retoriğe Giriş, Diyalog Ve Müzakerelerde Önemi | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. | |
9 | Seminer | ||
10 | Uzlaşma Ve Müzakerede Beden Dilinin Önemi. | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019), 1. Bölüm, s.11-219. | |
11 | Stresle Başa Çıkma | Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018), s.20-216. | |
12 | Uyuşmazlık Ve Çatışma Kavramları, Sürecin Yönetimi | Jacques Ranciere (Çeviren: Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir: Aralık Yayınları, 2005) s.36-40. | |
13 | Müzakere Kavramı, Müzakere Taktikleri | Sander, s 20-216; Halil Cibran, Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) s. 25-138. | |
14 | Çatışma Yönetimininin Süreç Ve Aşamaları. | Sander, s 20-216. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aristoteles, (Çeviren:Mehmet Doğan), Retorik, 18. Baskı (İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2019) ISBN:9789753632560; Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul:Remzi Kitabevi, 2019), ISBN: 9789751402967; Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018) ISBN: 786050206562; Jacques Ranciere (Çeviren:Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir:Aralık Yayınları, 2005), ISBN:9789759804725; Halil Cibran Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) ISBN: 9789756698037. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay |
1
|
50
|
|||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
1
|
14
|
14
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest