HUK 282 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Aile Mahkemeleri Hukuk Kliniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 282
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hukuk öğrencilerini dezavantajlı gruplardan biri olan kadınların aile hukuku alanındaki haklarına ilişkin bilgilendirmek ve öğrencilerin bu konuda etik farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin aile hukuku alanındaki yansımalarına dair bilgilendirilir ve bu bilgiyi kullanarak hukuk uygulamalarını değerlendirmeye yönlendirilir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klinik tanıtımı-öğrencileri bilgilendirme-ön anket çalışması ve öğrencilere aile hukuku konularında grup çalıştırması yapma | |
2 | Kliniğin etik ilkeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilerle etik ilkelerle ilgili grup çalışması yapma | |
3 | Mağdurlarla görüşme teknikleri | |
4 | Aile mahkemesine başvuranların ihtiyaçları ile bunlar arasında dezavantajlı gruplarla ilgili destek kurumları hakkında (adli destek mağdur hizmetleri müdürlükleri, baro, ŞÖNİM gibi) başta adli yardım olmak üzere ilgili kurumlardan konuk edilecek uzmanlarca bilgi verilmesi | |
5 | Öğrencilerin adliyeye gidiş öncesi adliye ve süreçler hakkında bilgilendirilmesi ve anket çalışması | |
6 | Öğrencilerin birlikte çalışacakları hâkim, savcı ve avukatlarla tanıştırılması | |
7 | Öğrencilerle dâhil oldukları adli süreçlerle ilgili deneyim paylaşımı, tartışma ve raporlama çalışması yapılması | |
8 | Öğrencilerle dâhil oldukları adli süreçlerle ilgili deneyim paylaşımı, tartışma ve raporlama çalışması yapılması | |
9 | Öğrencilerle dâhil oldukları adli süreçlerle ilgili deneyim paylaşımı, tartışma ve raporlama çalışması yapılması | |
10 | Öğrencilerle dâhil oldukları adli süreçlerle ilgili deneyim paylaşımı, tartışma ve raporlama çalışması yapılması | |
11 | Öğrencilerle dâhil oldukları adli süreçlerle ilgili deneyim paylaşımı, tartışma ve raporlama çalışması yapılması | |
12 | Öğrencilerin Aile Mahkemesi izlenimlerinin paylaşılması ve tedbir kararları, boşanma, velayet, nafaka konularında karar yazma çalışmaları | |
13 | Öğrencilerin Aile Mahkemesi izlenimlerinin paylaşılması ve tedbir kararları, boşanma, velayet, nafaka konularında karar yazma çalışmaları | |
14 | Öğrencilerin Aile Mahkemesi izlenimlerinin paylaşılması ve tedbir kararları, boşanma, velayet, nafaka konularında karar yazma çalışmaları | |
15 | Öğrencilere son anket uygulaması yapılması dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Türk Medeni Kanunu, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2709.pdf; Türk Ceza Kanunu, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5237.pdf; 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Her Türlü Şiddetin Önlenmesi Dair Kanun https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6284.pdf Çocuk Haklarına Dair Sözleşme https://www.unicef.org/turkiye/%C3%A7ocuk-haklar%C4%B1na-dair-s%C3%B6zle%C5%9Fme 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
60
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
4
|
44
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest