HUK 295 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Kriminoloji
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 295
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı kriminolojinin temel kavramlarını ve bu kapsamda, suçun türlerini ve nedenlerini kavratmaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu derste kriminoloji kavramı ve tarihi gelişimi, kriminolojide araştırma yöntemleri, bilinen ve bilinmeyen suçluluk gibi temel kavramlar üzerinde durulmaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramı, Amacı, Suçlu Davranışının Ölçülmesi, Araştırma Modelleri, Hatalar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0, s. 29-73. |
| 2 | Suçlu Davranış Açıklanması, Bireysel Teoriler, Psikolojik Teoriler, Biyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 99-137; M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9, s. 107-167. |
| 3 | Sosyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 137-175. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 167-196. |
| 4 | Şahsa Karşı Suçlar ve Dağılımları, Adam Öldürme | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 212-250. |
| 5 | Kan Davaları, Çoklu Öldürme, Seri Katil, Cinsel Suçlar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 202-207. M. Emin Artuk/M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 333-359. |
| 6 | Mala Karşı Suçların Dağılımı, Uyuşturucu Maddelerin Suç ile Bağlantısı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 311-331. |
| 7 | Organize Suçlar, Terör | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 345-357. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Suça Teşvik Eden Davranışlar, İntihar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 305-311. |
| 10 | Yaş ve Suç, Çocuk Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 183-191. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 292-301. |
| 11 | Cinsiyet, Kadın Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 191-198. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 265-280. |
| 12 | Suça Maruz Kalma ve Nedenleri | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 357-375. |
| 13 | Polis Teşkilatı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 175-183. |
| 14 | Türkiye’de Suçluluğun İstatiksel Değerlendirmesi | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 80-91. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9; Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Tülin Günşen İçli, Kriminoloji, 11. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2021, ISBN: 9789750270451. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
30
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
| Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
