HUK 295 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kriminoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 295
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kriminolojinin temel kavramlarını ve bu kapsamda, suçun türlerini ve nedenlerini kavratmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kriminoloji kavramı ve tarihi gelişimi, kriminolojide araştırma yöntemleri, bilinen ve bilinmeyen suçluluk gibi temel kavramlar üzerinde durulmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramı, Amacı, Suçlu Davranışının Ölçülmesi, Araştırma Modelleri, Hatalar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0, s. 29-73. | |
2 | Suçlu Davranış Açıklanması, Bireysel Teoriler, Psikolojik Teoriler, Biyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 99-137; M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9, s. 107-167. | |
3 | Sosyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 137-175. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 167-196. | |
4 | Şahsa Karşı Suçlar ve Dağılımları, Adam Öldürme | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 212-250. | |
5 | Kan Davaları, Çoklu Öldürme, Seri Katil, Cinsel Suçlar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 202-207. M. Emin Artuk/M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 333-359. | |
6 | Mala Karşı Suçların Dağılımı, Uyuşturucu Maddelerin Suç ile Bağlantısı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 311-331. | |
7 | Organize Suçlar, Terör | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 345-357. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Suça Teşvik Eden Davranışlar, İntihar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 305-311. | |
10 | Yaş ve Suç, Çocuk Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 183-191. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 292-301. | |
11 | Cinsiyet, Kadın Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 191-198. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 265-280. | |
12 | Suça Maruz Kalma ve Nedenleri | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 357-375. | |
13 | Polis Teşkilatı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 175-183. | |
14 | Türkiye’de Suçluluğun İstatiksel Değerlendirmesi | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 80-91. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9; Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tülin Günşen İçli, Kriminoloji, 11. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2021, ISBN: 9789750270451. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest