HUK 297 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bankacılık Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 297
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin esas amacı, Türk banka hukukuna hakim olan kamusal ilkeler ile bankaların taraf olduğu özel hukuk işlemlerinin kavranmasıdır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İşbu derste, bankacılığın tarihçesi ve gelişimi, banka hukukunun kaynakları, merkez bankasının önemi ve rolü, bankaların hukuki yapısı, kuruluşu ve faaliyete geçmesi, organları, bankaların faaliyetlerinin güvenli bir şekilde devamı için gerekli şartlar, bankaların denetimi, bankacılıkla ilgili suçlar, uluslararası bankacılık işlemleri, banka sözleşmelerinin genel özellikleri, mevduat kavramı ve niteliği, kredi kavramı ve kredi işlemleri, kredi sözleşmeleri, banka kartı, kredi kartı, ödeme işlemleri, havale ve akreditif, akreditifin amacı, işleyişi ve hukuki niteliği anlatılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bankacılık Hukukunun Tanımı ve Kaynakları | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 1-21. | |
2 | Bankacılık Temel Kavramları | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 27-44. | |
3 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 45-51. | |
4 | Bankacılıkla İlgili Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 56-87. | |
5 | Bankaların Kuruluşu ve Yönetimi | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 91-121 | |
6 | Bankaların Korunmasına Yönelik Düzenlemeler | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 121-131. | |
7 | Bankaların Denetimi | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 131-145. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bankalara Yönelik İcra ve İflas İşlemleri | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 155-177. | |
10 | Bankacılık Suçları | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 183-194. | |
11 | Uluslararası Banka İşlemleri | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 201-229. | |
12 | Banka Kartları ve Kredi Kartları | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 235-265. | |
13 | Banka Sözleşmeleri | İbrahim Kaplan, Banka Sözleşmeleri Hukuku, 33-76; 99-140; 141-152. | |
14 | Banka Kredi Sözleşmeleri | İbrahim Kaplan, Banka Sözleşmeleri Hukuku, 289-303. | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Serkan Acuner, Bankacılık Hukuku, 2. Bası, Celepler Matbaacılık, Trabzon, 2019, ISBN: 978-605-67666-7-1; İbrahim Kaplan, Banka Sözleşmeleri Hukuku, Ankara, 2020, ISBN: 978-605-05-0518-4. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aysel Gündoğdu, Bankacılık Hukuku 6. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2019, ISBN: 9789750256523. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
3
|
1
|
3
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest