HUK 299 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Adli Tıp
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 299
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, adli tıp ile ilgili temel kavramları, hukuki düzenlemeleri, muhakeme süreci boyunca yaşanan adli tıp uygulamalarında sık karşılaşılan sorunları değerlendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders adli tıp biliminin muhakeme sürecinde, özellikle ceza muhakemesi aşamasında delillerin ve bulguların, hukuki standartlara uygun olarak elde edilmesi, muhafaza edilmesi ve analiz edilmesi aşamalarını inceler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Adli Tıp Derslerinin Amaçları ve Hukuk Uygulamasında Adli Tıbbın Önemi, Adli Bilimlerin Yapılanması ve Kapsamı | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s.13-35 | |
2 | Bilirkişilik ve Adli Tıp Bilirkişiliği | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 35-57 | |
3 | İşkence İddiası Olan Olgulara Yaklaşım | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 57-75 | |
4 | Sağlık Çalışanlarının Yasal Sorumlulukları ve Tıbbi Uygulama Hataları | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 75-87 | |
5 | Alkol Kullanımına Bağlı Adli Sorunlar | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, 2020, s. 87-117 | |
6 | Türk Ceza Kanunu ve Vücut Dokunulmazlığına Karşı Suçlar | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s.117-129 | |
7 | Mağdur ve Sanığın Medikolegal (Adli Tıbbi) Değerlendirilmesi | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s.129-209 | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Kadına Yönelik Şiddet ve Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 209-221 | |
10 | Olay Yeri İncelemesinde Adli Makamların ve Avukatların Rolü | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 235-247 | |
11 | Adli Psikiyatride Temel Kavramlar | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 247-273 | |
12 | Adli Olgularda Kimliklendirme | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 273-285 | |
13 | Ölüm Sonrası Değişiklikler, Ölüm Nedeni ve Ölüm Orijini Araştırılmasında Postmortem Yöntemler ve Adli Otopsinin Değeri, Adli Otopsi ve İlgili Yasal Düzenlemeler | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, s. 297-333 | |
14 | Ötanazi: Temel Kavramlar ve Güncel Gelişmeler | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Erdem Özkara, Hukuk Öğrencileri ve Uygulayıcıları İçin Adli Tıp, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2020, ISBN: 9789750258695. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yener Ünver, Adli Tıp ve Ceza Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012, ISBN: 9789750218101; Filiz Berberoğlu Yenipınar/ Murat Akbaba, Adli Tıp Hukuku Dersleri, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2020, ISBN: 9789750271076. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4
|
1
|
4
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest