HUK 311 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ticari İşletme Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 311
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ekonomik yaşamın merkezinde yer alan ticari işletme ve onunla ilgili kavram ve kişilerin tanıtılıp hukuki açıdan değerlendirmesinin yapılmasıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öncelikle ticari işletme kavramı somutlaştırılarak, konusunu ticari işletmenin oluşturduğu hukuki işlemler ticari işletme devri örneğinde incelenecektir. Devamında ticari işletme hukukunun, ticari işletme kavramıyla birlikte diğer iki sütununu teşkil eden ticari iş ve tacir kavramları değerlendirilip bunlara bağlanan hukuki sonuçlar detaylı olarak incelenecektir |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ticaret Hukuku ve Türk Ticaret Kanunu’nun Tanıtımı, Temel Kavramlar | Oruç Hami. Şener, Giriş, 1. Bölüm “Temel Kavramlar”, Ticari İşletme Hukuku Ders Kitabı, 2. Baskı, (Ankara: Seçkin, 2020), s.1-3. | |
2 | Ticari İşletme Kavramı, Ticari İşletmede Merkez ve Şube Kavramı | Şener, 1. Bölüm 1. Kısım “Ticari İşletme, s.3-18. | |
3 | Ticari İş Kavramı | Şener, 1. Bölüm 2. Kısım “Ticari İş Kavramı” s.51-60. | |
4 | Tacir | Şener, 1. Bölüm 4. Kısım “Tacir”, s.152-185. | |
5 | Ticari İşletmenin Devri | Şener, 1. Bölüm 1. Kısım “Ticari İşletme”, s.19-27. | |
6 | Bir İşin Ticari İş Olmasının Hüküm ve Sonuçları | Şener, 1. Bölüm 2. Kısım “Ticari İş”, s. 60-120. | |
7 | Tacir Olmanın Önemli Hüküm ve Sonuçları | Şener, 1. Bölüm 4. Kısım “Tacir”, s.185-258. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tacir Yardımcıları- Bağlı Tacir Yardımcıları | Şener, 2. Bölüm 5. Kısım “Bağlı Tacir Yardımcıları”, s.258-305. | |
10 | Tacir Yardımcıları- Bağımsız Tacir Yardımcıları | Şener, 2. Bölüm 6. Kısım “Bağımsız Tacir Yardımcıları”, s.306-442. | |
11 | Ticaret Sicili | Şener, 3. Bölüm 7. Kısım “Ticaret Sicili”, s.443- 495. | |
12 | Ticaret Unvanı ve İşletme Adı | Şener, 3. Bölüm 8. Kısım “Ticaret Unvanı ve İşletme Adı”, s.496-568. | |
13 | Haksız Rekabet | Şener, 3. Bölüm 10 Kısım “Haksız Rekabet”, s.605. | |
14 | Ticari Davalar | Şener, 1. Bölüm 3. Kısım “Ticari Davalar”, s.120-152. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Oruç Hami Şener, Ticari İşletme Hukuku Ders Kitabı, 2. Bası, Seçkin, Ankara 2020, ISBN: 9789750263873. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ARKAN Sabih: Ticari İşletme Hukuku, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 2023. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
60
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest