HUK 313 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İdari Yargılama Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 313
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İdari yargının önemini, idari yargılama usulüne ilişkin temel ilkeleri ve kuralları uygulamadan örnekler göstererek öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Türkiye'deki idari yargılama usulünün temel ilkeleri, özellikleri, kuralları, dava türleri ve kanun yollarının öğrenildiği bir temel derstir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İdari Yargının Türkiye'de Ortaya Çıkışı, Gelişimi, Özellikleri ve Kapsamı | Şeref Gözübüyük/Turgut Tan, 1. Bölüm, “Genel İlkeler”, İdare Hukuku Cilt 2, 9. Bs (Ankara: Turhan, 2017), 1-80; Gürsel Kaplan, 1. Bölüm, “İdari Yargılama Hukukunun Kaynakları”, İdari Yargılama Hukuku, 5. Bs (Bursa: Ekin, 2019), 1-9; Bahtiyar Akyılmaz ve diğerleri, 1-2. Bölüm, “İdarenin Denetimi”, “Devletin Hukuki Fonksiyonu Olarak Yargı”, Türk İdari Yargılama Hukuku, 4. Bs (Ankara: Savaş, 2020), 1-21. | |
2 | Türkiye'de İdari Yargının Örgütlenişi | Gözübüyük/Tan, s 80-124; Kaplan, s 111-136; Akyılmaz s 21-37. | |
3 | İdari Yargının Görev Alanı | Gözübüyük/Tan, s 124-228; Kaplan, s 73-97; Akyılmaz, s 49-77. | |
4 | Uyuşmazlık Mahkemesi ve Uyuşmazlık Türleri | Gözübüyük/Tan, s 228-257; Kaplan,, s 97-111; Akyılmaz s 129-190. | |
5 | İptal Davası | Gözübüyük/Tan, s 274-643; Kaplan,s, 274-643; Akyılmaz, s 77-101. | |
6 | Tam Yargı Davası | Gözübüyük/Tan, s 643-754; Kaplan, s9. s 267-335; Akyılmaz s 101-115. | |
7 | İdari Yargılama ile İlgili Temel İlkeler | Gözübüyük/Tan, s 761-773; Kaplan, s 9-23; Akyılmaz, s 37-49. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | İdari Yargıda Görev ve Yetki | Gözübüyük/Tan, s 773-804; Kaplan,s 136-167; Akyılmaz, s 190-231. | |
10 | İdari Yargıda Taraflar | Gözübüyük/Tan, s 804-847; Kaplan, s 439-474; Akyılmaz s 359-381. | |
11 | İdari Yargıda Dava Açma Süresi | Gözübüyük/Tan, s 847-934; Kaplan, s 335-389; Akyılmaz s 300-359. | |
12 | Davanın Açılması ve Biçimine İlişkin Koşullar | Gözübüyük/Tan, s 934-966; Kaplan, s 359-439; Akyılmaz s 381-413. | |
13 | Dava Açmanın Sonuçları | Gözübüyük/Tan, s 966-989; Kaplan, s, 389-395; Akyılmaz, s 716-727. | |
14 | İdari Yargıda Kanıtlama Yöntemleri ve Araçları ile Kanun Yolları | Gözübüyük/Tan, s 989-1091; Kaplan, s 529-573; Akyılmaz s 727-771. | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Şeref Gözübüyük/Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt 2 (İdari Yargılama Hukuku), 9. Bs, Turhan, Ankara 2017, ISBN: 9789756809167; Gürsel Kaplan, İdari Yargılama Hukuku, 5. Bs, Ekin, Bursa 2019, ISBN: 9786257210300; Bahtiyar Akyılmaz/Murat Sezginer/Cemil Kaya, Türk İdari Yargılama Hukuku, 4. Bs, Savaş, Ankara 2020, ISBN: 9786257127325. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest