HUK 330 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Vergi Ceza Hukuku
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Vergi suç ve kabahatleri ve bunlara bağlı yaptırımların Türk hukuku ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi içtihadı çerçevesinde öğretilmesidir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Vergi suç ve cezalarının, ceza hukukunun temel ilkeleri ışığında öğretildiği derstir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Vergi suç ve kabahatleri kavramları ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (İHAM) İçtihadı | Şenyüz, s. 1-53 İHAM Zolotukhin/Rusya, Engel ve Diğerleri/ Hollanda, Öztürk/Almanya ve Bendenoun/Fransa kararları (www.hudoc.coe.int) |
| 2 | Vergi Kabahatlerinin Genel Rejimi | Şenyüz, s. 55-87 |
| 3 | Vergi Ziyaı Kabahati I Unsurları | Şenyüz, s. 88-116 |
| 4 | Vergi Ziyaı Kabahati II Sonuçları | Şenyüz, s. 117-137 |
| 5 | Genel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s. 137-162 |
| 6 | Özel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s.163-224 |
| 7 | Cezalara Karşı Başvuru Yolları | Şenyüz, s 255-277 |
| 8 | Ara Sınav Öncesi Değerlendirme | |
| 9 | Ara Sınavı | |
| 10 | Vergi Kaçakçılığı Suçu I Hesap Hileleri | Şenyüz, s 400-410 Kaşıkçı s. 270-274 Lucky Dev/İsveç kararı |
| 11 | Vergi Kaçakçılığı Suçu II Gizleme | Şenyüz, s 410- 412 Kaşıkçı s.280-284 |
| 12 | Vergi Kaçakçılığı Suçu III Sahte ve Yanıltıcı Belge Kullanımı | Şenyüz, s. 412-416 Kaşıkçı s. 289-293 |
| 13 | Birleşme, Tekerrür ve İştirak | Şenyüz, s. 453-466 İHAM Grand Stevens/Avusturya kararı |
| 14 | Vergi Ceza Yargısı | Şenyüz, s. 499-507 İHAM A ve B/Norveç ve Jussila/Finlandiya kararları |
| 15 | Final Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Doğan Şenyüz, Vergi Ceza Hukuku, Ekin yay 10 baskı, Bursa 2017 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Mahmut Kaşıkçı, Türk Hukukunda Vergi Kaçakçılığı Suçları, Ethemler İstanbul 2007 İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi karar arama sayfası www.hudoc.coe.int Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Kararları arama sayfası www.anayasa.gov.tr |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
40
|
| Final Sınavı |
1
|
60
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
17
|
1
|
17
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
| Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
