HUK 330 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Vergi Ceza Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Vergi suç ve kabahatleri ve bunlara bağlı yaptırımların Türk hukuku ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi içtihadı çerçevesinde öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Vergi suç ve cezalarının, ceza hukukunun temel ilkeleri ışığında öğretildiği derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vergi suç ve kabahatleri kavramları ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (İHAM) İçtihadı | Şenyüz, s. 1-53 İHAM Zolotukhin/Rusya, Engel ve Diğerleri/ Hollanda, Öztürk/Almanya ve Bendenoun/Fransa kararları (www.hudoc.coe.int) |
2 | Vergi Kabahatlerinin Genel Rejimi | Şenyüz, s. 55-87 |
3 | Vergi Ziyaı Kabahati I Unsurları | Şenyüz, s. 88-116 |
4 | Vergi Ziyaı Kabahati II Sonuçları | Şenyüz, s. 117-137 |
5 | Genel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s. 137-162 |
6 | Özel Usulsüzlük Kabahati | Şenyüz, s.163-224 |
7 | Cezalara Karşı Başvuru Yolları | Şenyüz, s 255-277 |
8 | Ara Sınav Öncesi Değerlendirme | |
9 | Ara Sınavı | |
10 | Vergi Kaçakçılığı Suçu I Hesap Hileleri | Şenyüz, s 400-410 Kaşıkçı s. 270-274 Lucky Dev/İsveç kararı |
11 | Vergi Kaçakçılığı Suçu II Gizleme | Şenyüz, s 410- 412 Kaşıkçı s.280-284 |
12 | Vergi Kaçakçılığı Suçu III Sahte ve Yanıltıcı Belge Kullanımı | Şenyüz, s. 412-416 Kaşıkçı s. 289-293 |
13 | Birleşme, Tekerrür ve İştirak | Şenyüz, s. 453-466 İHAM Grand Stevens/Avusturya kararı |
14 | Vergi Ceza Yargısı | Şenyüz, s. 499-507 İHAM A ve B/Norveç ve Jussila/Finlandiya kararları |
15 | Final Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Doğan Şenyüz, Vergi Ceza Hukuku, Ekin yay 10 baskı, Bursa 2017 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mahmut Kaşıkçı, Türk Hukukunda Vergi Kaçakçılığı Suçları, Ethemler İstanbul 2007 İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi karar arama sayfası www.hudoc.coe.int Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Kararları arama sayfası www.anayasa.gov.tr |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
17
|
1
|
17
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest