HUK 385 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Cinsel Şiddetle Mücadele Hukuk Kliniği
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 385
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hukuk öğrencilerini cinsel şiddet kavramı, türleri ve ilgili yasal düzenlemeler ve prosedürler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin bu konuda etik farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere cinsel şiddet biçimleri ve bu şiddete biçimine ilişkin hukuki kavram ve tanımlar öğretilerek uygun hukuki mekanizmalarla bu şiddetle mücadele yolları tartışılır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Klinik tanıtımı-öğrencileri bilgilendirme-ön anket çalışması | |
| 2 | Şiddet Türleri, Cinsel Şiddet Tanımı ve ilgili diğer kavramlar | Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği Kavramlar Sözlüğü https://cinselsiddetlemucadele.org/wp-content/uploads/2023/10/KAVRAMLAR-SOZLUGU-2023.pdf Güngör, Arzu Hazer: Cinsel Suçlar ve Rıza İlişkisi, Seçkin Yayınları, Ankara, 2023. Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet/ Gender Based Violence https://www.youtube.com/watch?v=nQjKvAYfuok |
| 3 | TCK’da Cinsel Suçlar | Yeldan, Didem: Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar, Adalet Yayınları, Ankara 2024. |
| 4 | TCK’da Cinsel Suçlar | Yeldan, Didem: Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar, Adalet Yayınları, Ankara 2024. |
| 5 | TCK’da Cinsel Suçlar | Yeldan, Didem: Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar, Adalet Yayınları, Ankara 2024. |
| 6 | Cinsel Şiddetle Mücadelede Hukuki Mekanizmalar | İzmir Barosu Kadın Hakları Danışma ve Hukuk Araştırmaları Merkezi’nde ders dökümanı dağıtılacaktır. |
| 7 | Şiddet Mağdurlarıyla Görüşme Teknikleri | Adli Destek ve Mağdur Hizmetleri Dairesi Başkanlığı https://magdur.adalet.gov.tr/Resimler/Dergi/992021121047magdurayaklasimkilavuzu.pdf |
| 8 | Cinsel Şiddet Mağdurlarının İhtiyaçları ve Adalete Erişimdeki Sorunlar | |
| 9 | Ara Sınav Haftası | |
| 10 | Ara Sınav Haftası bilgilendirici broşür hazırlama çalışması | |
| 11 | Cinsel şiddet ve koruyucu ve önleyici yasal mekanizmalara ilişkin bilgilendirici broşür hazırlama çalışması | |
| 12 | Cinsel suçlara ilişkin yasal süreçlere ve bilgilendirici faaliyetlere katılım | |
| 13 | Cinsel suçlara ilişkin yasal süreçlere ve bilgilendirici faaliyetlere katılım | |
| 14 | Cinsel suçlara ilişkin yasal süreçlere ve bilgilendirici faaliyetlere katılım | |
| 15 | Cinsel suçlara ilişkin yasal süreçlere ve bilgilendirici faaliyetlere katılım | |
| 16 | Dersin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı |
|
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
60
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
40
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
100
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
4
|
44
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
30
|
30
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
0
|
||
| Final Sınavı |
0
|
||
| Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
