HUK 387 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Fikri Mülkiyet Hukuku Kliniği
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 387
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fikri mülkiyet haklarının temel süreçlerini kavrayarak pratik deneyim kazanmalarıdır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin fikri mülkiyet haklarının korunması ve ticarileştirilmesi konusuna dair bilgilendirilmesi ve bu bilgilyi kullanarak fikri mülkiyet alanındaki uygulamaları öğrenme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Öz olarak fikri mülkiyet hakları | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ss. 35-72. |
| 2 | Fikri mülkiyet haklarının korunması ve ticarileştirilmesine ilişkin süreçlerin aktarılması ve marka ve patent vekilliği meslekleri hakkında temel bilgilerin verilmesi | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ss. 405-431. |
| 3 | Ortaöğretim öğrencileri tarafından gerçekleştirilen buluşlar ve ürünler üzerinde hak sahipliğine ilişkin bilgilendirmenin yapılması ve öğrencilere Teknoloji Transfer Ofisi' nin tanıtılması | Sevilay Uzunallı, “Üniversite Öğretim Elemanlarının Buluşları Üzerinde Patent Hakkı”, Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi, S. 1 Y.2015, s. 171-184 |
| 4 | Öğrencilere lise öğrencilerine yönelik gerçekleştirilecek eğitimlere ve süreçlere ilişkin bilgilendirme yapılması | |
| 5 | Öğrencilerin gruplara bölünmesi ile hedef lise eğitim alanlarının paylaştırılması | |
| 6 | Gruplara bölünen öğrencilerin hedef lise eğitim alanlarına ilişkin fikri mülkiyet hak türlerine ilişkin çalışmalar yapılması | |
| 7 | Gruplara bölünen öğrencilerin hedef lise öğrencilerine yönelik sunum ve bilgilendirme broşürlerinin hazırlanması | |
| 8 | Gruplara bölünen öğrencilerin hazırladıkları sunum ve bilgilendirme broşürlerini sınıf içinde sunmaları | |
| 9 | Hazırlanan sunum ve bilgilendirme broşürlerinin öğrencilerin sınıf içi sunum kapsamında aldıkları geri dönütler çerçevesinde revize edilmesi | |
| 10 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine fikri mülkiyet haklarının türlerine ve ayrımlarına yönelik temel bilgilendirmeleri yapması | |
| 11 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl korunacağı hakkında bilgi vermesi | |
| 12 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl ticarileştirilebileceği hakkında bilgi vermesi | |
| 13 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl ticarileştirilebileceği hakkında bilgi vermesi | |
| 14 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarına ilişkin sorularını cevaplamaları | |
| 15 | Öğrencilerin saha çalışmalarını sunum haline getirerek sınıf içinde sunmaları, öğrencilere ders memnuniyet anketinin uygulanması ve dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Öğrencilerin saha çalışmalarını sunum haline getirerek sınıf içinde sunmaları ve dönemin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ISBN: 9789750295379
Sevilay Uzunallı, “Üniversite Öğretim Elemanlarının Buluşları Üzerinde Patent Hakkı”, Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi, S. 1 Y.2015, s. 171-184 |
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
20
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması |
1
|
40
|
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
20
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
| Arazi Çalışması |
1
|
5
|
5
|
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
1
|
4
|
4
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
0
|
||
| Final Sınavı |
0
|
||
| Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
