HUK 387 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fikri Mülkiyet Hukuku Kliniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 387
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fikri mülkiyet haklarının temel süreçlerini kavrayarak pratik deneyim kazanmalarıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin fikri mülkiyet haklarının korunması ve ticarileştirilmesi konusuna dair bilgilendirilmesi ve bu bilgilyi kullanarak fikri mülkiyet alanındaki uygulamaları öğrenme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öz olarak fikri mülkiyet hakları | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ss. 35-72. |
2 | Fikri mülkiyet haklarının korunması ve ticarileştirilmesine ilişkin süreçlerin aktarılması ve marka ve patent vekilliği meslekleri hakkında temel bilgilerin verilmesi | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ss. 405-431. |
3 | Ortaöğretim öğrencileri tarafından gerçekleştirilen buluşlar ve ürünler üzerinde hak sahipliğine ilişkin bilgilendirmenin yapılması ve öğrencilere Teknoloji Transfer Ofisi' nin tanıtılması | Sevilay Uzunallı, “Üniversite Öğretim Elemanlarının Buluşları Üzerinde Patent Hakkı”, Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi, S. 1 Y.2015, s. 171-184 |
4 | Öğrencilere lise öğrencilerine yönelik gerçekleştirilecek eğitimlere ve süreçlere ilişkin bilgilendirme yapılması | |
5 | Öğrencilerin gruplara bölünmesi ile hedef lise eğitim alanlarının paylaştırılması | |
6 | Gruplara bölünen öğrencilerin hedef lise eğitim alanlarına ilişkin fikri mülkiyet hak türlerine ilişkin çalışmalar yapılması | |
7 | Gruplara bölünen öğrencilerin hedef lise öğrencilerine yönelik sunum ve bilgilendirme broşürlerinin hazırlanması | |
8 | Gruplara bölünen öğrencilerin hazırladıkları sunum ve bilgilendirme broşürlerini sınıf içinde sunmaları | |
9 | Hazırlanan sunum ve bilgilendirme broşürlerinin öğrencilerin sınıf içi sunum kapsamında aldıkları geri dönütler çerçevesinde revize edilmesi | |
10 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine fikri mülkiyet haklarının türlerine ve ayrımlarına yönelik temel bilgilendirmeleri yapması | |
11 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl korunacağı hakkında bilgi vermesi | |
12 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl ticarileştirilebileceği hakkında bilgi vermesi | |
13 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarının nasıl ticarileştirilebileceği hakkında bilgi vermesi | |
14 | Öğrencilerin liselere giderek, lise öğrencilerine alanlarıyla ilgili fikri mülkiyet haklarına ilişkin sorularını cevaplamaları | |
15 | Öğrencilerin saha çalışmalarını sunum haline getirerek sınıf içinde sunmaları, öğrencilere ders memnuniyet anketinin uygulanması ve dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Öğrencilerin saha çalışmalarını sunum haline getirerek sınıf içinde sunmaları ve dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Cahit SULUK / Rauf KARASU / Temel NAL, Fikri Mülkiyet Hukuku, 8. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024, ISBN: 9789750295379
Sevilay Uzunallı, “Üniversite Öğretim Elemanlarının Buluşları Üzerinde Patent Hakkı”, Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi, S. 1 Y.2015, s. 171-184 |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
40
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
1
|
5
|
5
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest