HUK 416 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İş Hukuku II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 416
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencileri bireysel iş hukuku konusunda yeterli bilgi düzeyine ulaştırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İş hukuku dersi iki dönemde ayrı ayrı okutulmakla birlikte içerik olarak bireysel iş hukuku ile toplu iş hukuku ve sendikalar hukukunun bir kısmını kapsamaktadır. İkinci dersin ana konusunu bireysel iş hukuku oluşturur. Bu kapsamda, iş sözleşmesine taraf olanların borçları, iş sözleşmesinin sona ermesi ve sona ermenin sonuçları, çalışma koşulları, çalışma yaşamının denetimi incelenmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İşin düzenlenmesine ilişkin kavramların gözden geçirilmesi: Çalışma süreleri | İş Hukuku Dersleri s. 695-740 | |
2 | Dinlenme hakkı – Hafta tatili – Genel tatil – Yıllık ücretli izin | İş Hukuku Dersleri s. 742-755 | |
3 | Yıllık ücretli izin – Mazeret izni – Analık izni | İş Hukuku Dersleri s.755-778, 310-424 | |
4 | İş sözleşmesinin sona ermesi – Bildirimli fesih – Yeni iş arama izni – ihbar tazminatı – İş güvencesi kavramı | İş Hukuku Dersleri s.439-477, 485-586 | |
5 | İş güvencesi – Geçerli sebeple fesih – Geçersiz sebeple feshin sonuçları | İş Hukuku Dersleri s. 485-593 | |
6 | Haklı nedenle fesih – kıdem tazminatı | İş Hukuku Dersleri s. 594-636 | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | İş Yargılaması | İş Hukuku Dersleri, s.45-93 | |
9 | Toplu iş hukukuna giriş, sendika - sendika hakkı ve sendika özgürlüğü | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 26-53 İş Hukuku Dersleri s.779-808 | |
10 | Sendika özgürlüğünün güvenceleri, Sendikaların kuruluş – işleyiş ve sona ermesi | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 54-160 İş Hukuku Dersleri s.809-899 | |
11 | Toplu iş sözleşmesi kavramı, toplu iş sözleşmesinin yapılması | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 257-322 İş Hukuku Dersleri s.901-959 | |
12 | Toplu iş sözleşmesinin hükümleri ve uygulanması | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 323-390 İş Hukuku Dersleri s.960-1021 | |
13 | Toplu iş uyuşmazlıkları ve çözüm yolları, arabuluculuk, grev ve lokavt | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 393-520 İş Hukuku Dersleri s.1023-1095 | |
14 | Grev ve lokavt | İş Hukuku Toplu İlişkiler s. 415-520 İş Hukuku Dersleri s.1035-1095 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Nuri Çelik – Nurşen Caniklioğlu – Talat Canbolat: İş Hukuku Dersleri, 32. Bası, İstanbul, 2019. ISBN: 978-605-242-520-6 Melda Sur: İş Hukuku Toplu İlişkiler, 9. Bası, Ankara, 2020. ISBN: 978-975-6194-84-3 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sarper Süzek: İş Hukuku, 18. Baskı, Ankara, 2019. ISBN: 978-605-242-462-9 Aziz Can Tuncay, Burcu Savaş Kutsal: Toplu İş Hukuku, 7. Bası, İstanbul, 2019. ISBN: 978- 605-2425-08-4 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest