HUK 473 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Avrupa Birliği Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 473
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği (“AB”) kurumlarını ve hukukunu tanıtmayı amaçlayan bir derstir. Öğrenciler, bu derste AB’nin kurumsal yapısı, işleyişi ve üyelik süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | AB’nin kurucu antlaşmaları, AB müktesebatı, AB kurumları ve Adalet Divanı ağırlıklı olmak üzere AB hukukunun ve yasal süreçlerin incelenmesi. AB ile üye ülkeler arasındaki ilişkilerin hukuki boyutu. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tarihçe ve Genel Yapı | Güneş, s. 1-47. |
2 | Türkiye-AB İlişkileri | Akçay, Belgin, Türkiye ve AB İlişkileri Yeni Gündem, Seçkin, Ankara, 2014. |
3 | Kurumsal Yapı | Güneş, s. 47-141. |
4 | Hukuk Düzeni (Temel Özellikler) | Güneş, s. 160-176. |
5 | Hukuk Düzeni (Kaynaklar) | Güneş, s. 141-160. |
6 | Hukuk Düzeni (Yasama) | Güneş, s. 176-193. |
7 | Hukuk Düzeni (Hukukun Uygulanması) | Güneş, s. 193-201. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel Olarak Yargı Düzeni | Güneş, s. 201-205. |
10 | Yargı Düzeni (Davalar) | Güneş, s. 205-231. |
11 | İç Pazar (Rekabet Kuralları, Serbest Dolaşım İlkeleri) | Güneş, s. 231-274. |
12 | Malların Serbest Dolaşımı | Güneş, s. 274-308. |
13 | Kişilerin Serbest Dolaşımı | Güneş, s. 308-336. |
14 | Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | Güneş, s. 336-350. |
15 | Sermayenin Serbest Dolaşımı | Güneş, s. 350-365. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güneş, Ahmet M., Avrupa Birliği Hukukuna Giriş, Oniki Levha, İstanbul, 2016; Keskin, M. Hakan, Avrupa Birliği El Kitabı Mitos’tan Lizbon’a, Seçkin, Ankara, 2016; Akçay, Belgin / Göçmen, İlke, Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara, 2016; Akçay, Belgin, Türkiye ve AB İlişkileri Yeni Gündem, Seçkin, Ankara, 2014. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest