HUK 477 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Tüketici Hukuku
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
HUK 477
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Tüketici hukukunun tüketicilere sağladığı haklar ve üreticilere yüklediği yükümlülükleri incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelik hükümleri uyarınca günümüz tüketim dünyasında önemi artan tüketici hukukunun ilke ve kuralları |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun; amaç, kapsam ve tanımlar yönünde inceleme | Aslan, s. 1-114. |
| 2 | Ayıplı mal Ayıplı hizmet | Aslan, s. 115-257. |
| 3 | Tüketici, tüketici hakları | Aslan, s. 259-377. |
| 4 | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda düzenlenen sözleşme tipleri; Taksitle satış, Devre tatil ve Paket Tur Sözleşmeleri | Aslan, s. 539-687. |
| 5 | Kapıdan Satış, Mesafeli Sözleşmeler, Tüketici Kredisi | Aslan, s. 379-458. |
| 6 | Kredi Kartları ve Konut Finansmanı | Aslan, s. 458-536. |
| 7 | Ara sınav için tekrar | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar | Aslan, s. 324-343. |
| 10 | Süreli yayınlar, Abonelik sözleşmeleri, fiyat etiketi | Aslan, s. 598-608. |
| 11 | Garanti belgesi, tüketicinin garanti süresince sahip olduğu haklar, satış sonrası hizmetler | Aslan, s. 148-164. |
| 12 | Ticari reklam ve ilanlar | Aslan, s. 259-292. |
| 13 | Tüketici kuruluşları, tüketici konseyi, tüketici hakem heyeti | Aslan, s. 691-740. |
| 14 | Yargılama ve Cezaya ilişkin hükümler, Tüketici Mahkemeleri | Aslan, s. 740-760. |
| 15 | Final için tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | İ. Yılmaz Aslan: Tüketici Hukuku, Ekin yayınları, Ankara 2022, ISBN: 9786258117660. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | AKİPEK ÖCAL, Şebnem/ KARA, İlhan, Tüketici Hukuku Dersleri, 2. Baskı, Yetkin Yayınları, 2023, ISBN: 9786050515459. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev |
1
|
30
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
15
|
0
|
|
| Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
| Toplam |
105
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
