HUK 478 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Cinsiyet ve Hukuk
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 478
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Cinsiyet bakımından kanunların tarafsız olması gerektiği, farklı hukuk disiplinlerinde konuya yaklaşım ele alınarak ayrımcılık yasağı ortaya konacaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Anayasal eşitlik ilkesi ve cinsiyet açısından hukukumuzda yansımaları, uluslararası düzenlemeler çerçevesinde cinsiyet eşitliği açısından iç hukukun değerlendirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hukuki Bakımdan Kanun önünde Eşitlik ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
2 | Cinsiyet Ayrımcılığının Tarihsel ve hukuksal boyutu | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
3 | Türk Anayasa Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
4 | Türk Medeni Kanunu ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
5 | Ceza Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
6 | İş Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
7 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
8 | Arasınav | |
9 | Sosyal Güvenlik Hukuku ve Cinsiyet | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
10 | Karar alma mekanizmalarında Eşitlik | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
11 | Uluslararası Sözleşmeler Bağlamında Kadının Durumu ve Pozitif Ayrımcılık | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
12 | Kadının Şiddete Karşı Korunması( Uluslararası Bağlamda) | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
13 | Kadının Şiddete karşı korunması(ulusal) | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
14 | Vaka Çalışması | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynaklardan hazırlanılacaktır |
16 | Sınav |
Ders Kitabı | Lindgren, J.R., Taub, N., Wolfson, B.A., & Palumbo, C.M. The Law of Sex Discrimination, 3rd edition (Thomson Wadsworth 2004); Cochran, A., Sexual Harassment and the Law (University Press of Kansas 2004).Katherine T. Bartlett , Deborah L. Rhode: Gender & Law: Theory, Doctrine, Commentary, 2009Toksöz, G.(2012) Kalkınmada Kadın Emeği. Varlık Yayınları, İstanbul |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sally Engle Merry: Human Rights and Gender Violence: Translating International Law into Local Justice, 200621.Yüzyılın Eşiğinde Kadınlar Değişim ve Güçlenme, Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi Bildiri Kitabı Cilt 2 Farklı Cinslerin Eşitliği Sempozyumu |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
11
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
98
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest