HUK 484 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İflâs Tasfiyesi ve Vergisel Sonuçları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 484
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İflas tasfiyesi sürecinin ve iflasın vergisel sonuçlarının öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İflas sürecinin, bu süreçte yer alan öznelerin karşılıklı hak ve yetkilerinin, tasfiyede izlenecek sıranın ve vergi alacaklarının hukuki statüsünün öğretildiği derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İflasın Hukuki Niteliği ve Kapsamı | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 429-442 |
2 | İflas Yolları | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 442-476 |
3 | İflasın Hukuki Sonuçları | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 476-495 |
4 | İflas Masasının Oluşumu ve Yönetimi | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 495-508 |
5 | Malların Satılması ve İflasın Kapanması | Aslan/Yılmaz/Taşpınar Ayvaz, s. 508-531 |
6 | Bankalar Kanununa Göre İflas | Bankalar Kanunu (mevzuat.gov.tr) ve ilgili Yargıtay kararları |
7 | Ara Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
8 | Arasınav | HUDOC veritabanı (hudoc.echr.coe.int) |
9 | Ortakların ve Temsilcilerin Hukuki Sorumluluğu | |
10 | Konkordato ve iflas suçları | Deynekli, “İflasın”, s 141-153 |
11 | İmtiyazlı Alacakların Hukuki Statüsü | Deynekli, “4949 Sayılı”, 192-204 |
12 | İflasın İşçi Alacaklarına Etkisi | Deynekli, “İşverenin”, sy 31-43 |
13 | İflasın Vergi Alacaklarına Etkisi | Bahçeci sy 975-1000 |
14 | İflasın Vergi Alacaklarına Etkisi | Bahçeci, sy 1000-1015 |
15 | Final Sınavı Öncesi Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Adnan Deynekli, İflasın Vergi Alacağının Tahsiline Etkisi, Yetkin yay, Ankara 1998 Barış Bahçeci İflas Masasının Kamu Alacağının Kaydını Reddetmesi Sorunu, Ankara Üniversitesi Huku Fakültesi Dergisi, Y 2015 S 4 s 975-105 (açık erişim) Adnan Deynekli, İşverenin İflası veya İşyerine Yönelik Haciz Halinde İşçi Alacağının Önceliği Sorunu, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Y 2005 S 60, s 31-43 (açık erişim) Adnan Deynekli, 4949 Sayılı Kanunla Değişik İcra ve İflas Kanununa Göre Adi ve Rehinli Alacakların Sırası, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Y 2005, S 1, s 192-204 (açık erişim). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest