LAW 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Hakları Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LAW 206
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İnsan Hakları Hukukunun hukuk düzeni içindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak ve bir uygulama disiplini olan insan hakları hukukunda edinilecek bilgiyi kullanılabilir düzeye getirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | İnsan hakları hukukunun tarihsel gelişimi, temel klasik metinleri, uluslararası düzeydeki kaynakları, ulusal anlamda oluşturulmuş temel hakları koruma mekanizmaları ile uluslararası düzeyde çalışmalarda bulunan yargısal veya yargısal niteliği olmayan koruma mekanizmaları ve işleyişleri bu dersin genel olarak içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İnsan Hakları Hukukunun Tarihsel Gelişimi, İnsan Hakları Hukukunda Kavram Sorunsalı | Ebru Karaman, “General Principles of Human Rights”, Section I in Human Rights Law, (Seçkin Yayıncılık, 2014), s. 36- 53. | |
2 | İnsan Haklarına İlişkin Kuralların Yeri; İnsan Hakları Hukukunun Kaynakları. | Karaman, “General Principles of Human Rights”, Section I, s. 18- 35. | |
3 | İnsan Haklarının Özellikleri; İnsan Haklarının Sınıflandırılması | Karaman, “General Principles of Human Rights”, Section I, s. 53- 63; 64- 73. | |
4 | İnsan Hakları Koruma Mekanizmaları | Bölgesel insan hakları sistemleri; Bölgesel insan hakları mekanizmaları ve araçları: Amerikalılararası İnsan Hakları Mahkemesi, http://www.corteidh.or.cr/index.php/en. Afrika İnsan ve Halkların Hakları Mahkemesi, http://en.african-court.org/. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home. | |
5 | İnsan Hakları Koruma Mekanizmaları | İnsan Haklarının Korunmasında Evrensel Sözleşmeler: https://www.ohchr.org/EN/pages/home.aspx. | |
6 | Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru | Türkiye Cumhuriyeti Anayasası: https://global.tbmm.gov.tr/docs/constitution_en.pd. | |
7 | Pozitif Yükümlülükler | Karaman, “Protection of Human Rights”, Section III, s. 145- 170. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | AİHS’e Genel Bakış; 13, 14 ve 15. Maddelerin İncelenmesi | Karaman, “Subjects of Human Rights and Freedoms”, Section II, s.109-112; 136-138. HUDOC, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home&c= | |
10 | AİHS 2 ve 3. Madde İncelemesi ve Uygulamaları | Karaman, “Subjects of Human Rights and Freedoms”, Section II, s. 75, 78. HUDOC, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home&c= | |
11 | AİHS 5. ve 6. Madde İncelemesi ve Uygulamaları | Karaman, “Subjects of Human Rights and Freedoms”, Section II, s. 85- 93. HUDOC, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home&c= | |
12 | AİHS 9.,10 ve 11. Madde İncelemesi ve Uygulamaları | Karaman, “Subjects of Human Rights and Freedoms”, Section II, s. 96- 103. HUDOC, https://www.echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=home&c= | |
13 | Pratik Çalışma | ||
14 | Pratik Çalışma | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ebru KARAMAN, Human Rights Law, Seçkin Yayıncılık, 2014, ISBN: 9786051521664.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Rhona K. M. Smith, International Human Rights Law, 9th ed., Oxford University Press, 2018, ISBN: 9780198843672. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
20
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest