Hukuk Fakültesi
LAW 291 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası İnsancıl Hukuk
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LAW 291
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışmalarda uygulanacak kuralların öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Uluslararası insancıl hukuk, savaş veya silahlı çatışma durumlarının etkilerini sınırlandırmak amacıyla yapılması gerekli asgari davranış ve yardıma dair kurallar bütününü içeren hukuk dalıdır. Derste Kızılhaç tarafından hazırlanan ve bu hukuk dalının en önemli kaynağı olan Cenevre Sözleşmeleri esas alınarak uluslararası insancıl hukukun temel kavramları öğretilecek ve tartışmalı hususlar ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsancıl hukukun tanımı | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.5-9. |
2 | İnsancıl hukukun gelişimi ve kaynakları | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.9-13. |
3 | Savaş, çatışma ve hukuk | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.13-17. |
4 | BM sonrası kuvvet kullanma yasağı | Malcolm N. Shaw, International Law, s. 1168-1170. |
5 | Milletlerarası silahlı güçler | Malcolm N. Shaw, International Law, s. 1241-1257. |
6 | İnsancıl hukukun temel ilkeleri | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.20-53; Ayşe Nur Tütüncü, İnsancıl Hukuka Giriş, s.50-52. |
7 | Koruma altındaki kişiler | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.196-243; |
8 | Ara sınav | |
9 | Kullanılabilecek silahlara ilişkin sınırlamalar (biyolojik ve kimyasal silahlar, lazer silahları, nükleer silahlar) | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.54-69; |
10 | Uluslararası çatışmalar ve insancıl hukuk (uluslararası çatışmaların temel kuralları, savaş hali) | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s. 70-100. |
11 | Uluslararası nitelikte olmayan çatışmalar ve insancıl hukuk (iç çatışmalar, Cenevre Sözleşmeleri ortak 3. madde ve 2 no.’lu Protokol) | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s. 317-331. |
12 | İnsancıl hukukun ihlalinin engellenmesi ve kurallara uyulmasının sağlanması | Malcolm N. Shaw, International Law, s. 1199-1201. |
13 | Saldırı ve uluslararası insancıl hukuk | Malcolm N. Shaw, International Law, s. 1176-1194. |
14 | Savaş suçları, uluslararası ceza hukuku ve insancıl hukuk | Leslie C. Green, Contemporary Law of Armed Conflict, s.350-402. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Leslie C. Green, Comtemporary Law of Armed Conflict, 3rd ed., Manchester University Press, Manchester, 2008, ISBN: 9781578232420; Malcolm N. Shaw, International Law, 6th ed., Cambridge University Press, Cambridge, 2008, ISBN:978-0-521-89929-1. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, 7th ed., Oxford University Press, Oxford, 2008, ISBN:780199217700. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
|||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
|||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
|||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
|||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
|||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İEÜ, Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve Türkiye Adalet Akademisi İşbirliği: Aile Mahkemeleri Hukuk Kliniği Dersi
Avrupa Konseyi Ankara Program Ofisi Başkanı William MASSOLIN, Türkiye Adalet Akademisi Daire Başkanı Abdullah Murat ve Aile Mahkemelerinin Etkinliğinin Artırılması Proje Ekibi
Cumhuriyetin 100. Yılında Kadınların Hukuku Sempozyumu Gerçekleştirildi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Hukuk Fakültesi tarafından düzenlenen “Cumhuriyetin 100. Yılında Kadınların Hukuku Sempozyumu” 15.03.2024 tarihinde İzmir Ekonomi Üniversitesi konferans salonunda gerçekleştirildi. Açılış
Hukuk Mesleklerine Giriş Sınavı Destek Eğitimi Başladı
Bu sene ilk kez gerçekleştirilecek olan Hukuk Mesleklerine Giriş Sınavı'na tabi olan öğrencilerimize destek olmak amacıyla fakültemiz öğretim elemanlarının gönüllü olarak vereceği
Fikri Mülkiyet ve Teknoloji Hukuku Atölyelerinin Üçüncüsü Gerçekleştirildi
Fakültemizin düzenlemiş olduğu Fikri Mülkiyet ve Teknoloji Hukuku Atölyelerinin üçüncü oturumu, “Tanınmış Markalarda Haklı Sebep Def’i - Özellikle Avrupa Birliği Adalet Divanı
Ceza Hukuku Günleri'nin Dördüncüsü Gerçekleştirildi
Açılış konuşmalarını rektörümüz Prof. Dr. Yusuf Hakan Abacıoğlu, dekanımız Prof. Dr. Sevilay Uzunallı ve kamu hukuku bölüm başkanımız Prof. Dr. Veli Özer
Dekanımız 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü Töreninde "Atatürk ve Hukuk" Adlı bir Konuşma Gerçekleştirdi
Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk, vefatının 85’inci yıl dönümünde kampüste düzenlenen törenle anıldı. Akademisyenlerin, idari personelin ve öğrencilerin katılımıyla gerçekleşen törende dekanımız
"İmparatorluktan Cumhuriyete: Türkiye ve Almanya Deneyimleri" Adlı Konferans Gerçekleştirildi
Üniversitemiz bünyesinde düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.Yılı Etkinlikleri kapsamında 1 Kasım 2023 tarihinde fakültemiz öğretim üyesi Prof. Dr. Barış Bahçeci ile Bakırçay Üniversitesi
"Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru" Adlı Seminer Gerçekleştirildi
Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyinin ortaklığıyla gerçekleştirilen Türk Anayasa Mahkemesinin Temel Haklar Alanındaki Kararlarının Etkili Şekilde Uygulanmasının Desteklenmesi projesi bağlamında "Anayasa Mahkemesine