LAW 321 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Farazi Dava
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LAW 321
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, başta Willem C. Vis Uluslararası Farazi Ticari Tahkim Yarışması olmak üzere Frankfurt Yatırım Tahkimi Kurgusal Duruşması, Philip C. Jessup Uluslararası Hukuk Farazi Dava Yarışması, Telders Uluslararası Farazi Dava Yarışması, Uluslararası Ceza Mahkemesi Farazi Dava Yarışması, ISTAC Geleceğin Tahkim Avukatı Yarışması ELSA Kurgusal Duruşma Yarışmaları gibi ulusal ve uluslararası farazi dava yarışmalarına katılım sağlanması amacıyla öğrencileri dilekçeler aşaması ile sanal mahkeme huzurunda sözlü tartışma aşamasına hazırlar. Bu şekilde, öğrencilerin teorik hukuk bilgilerinin pekiştirilmesi ve uygulamayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler, dava konusu uyuşmazlığa dair dava ve cevap dilekçelerini hazırlamayı, davacı, davalı ve hakim/hakem olarak sanal mahkemeye katılmayı deneyimleyeceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Farazi dava yarışmaları hakkında bilgilendirme | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 1. Kısım, “The Vis Moot: A Lifetime Experience”, 1-13; 2. Kısım, “The Vis Moot: Facts and Figures”, 13-35. | |
2 | Uyuşmazlık konusuna ilişkin genel meselelerin tartışılması | Tekinalp/Nomer/Odman Boztosun, 3. Kısım, 5. Bölüm, “International Arbitration”, 215-219. | |
3 | Uyuşmazlık konusuna ilişkin genel meselelerin tartışılması | Atamer/Butler/Schwenzer, 5. Bölüm, “Arbitration and the CISG”, 59-86. | |
4 | Olayın takdimi | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57. | |
5 | Olaya ilişkin konuların öğrenciler arasında paylaştırılması ve ilk tespitler | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57. | |
6 | Öğrencilerin araştırma sonucu elde ettiği bulguların tartışılması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 3. Kısım, “How to Start”, 35-57. | |
7 | Davacı dilekçelerinin takdimi | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 4. Kısım, “How to Write Effective Memoranda”, 35-57. | |
8 | Davalı dilekçelerinin takdimi | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 4. Kısım, “How to Write Effective Memoranda”, 35-57. | |
9 | Argümanların sözlü sunuma hazır hale getirilmesi | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 5. Kısım, “How to Present Your Case Before the Arbitral Tribunal”, 95-145. | |
10 | Yarışmacı takımların hazırlanması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 6. Kısım, “Seven Days in Vienna and/or Hong Kong”, 145-173. | |
11 | Yarışmacı takımların hazırlanması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 6. Kısım, “Seven Days in Vienna and/or Hong Kong”, 145-173. | |
12 | Yarışmacı takımların hazırlanması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 7. Kısım, “Where to Go From Here: Life Goes on After the Moot”, 173-181. | |
13 | Yarışmacı takımların hazırlanması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, 8. Kısım, “Views from the Dachgeschoss”, 181-207. | |
14 | Yarışmacı takımların hazırlanması | Risse/Altenkirch/Herbst et al, Part 9, “Views from Around the World”, 207-237. | |
15 | Yarışmacı takımların sözlü sunumları | ||
16 | Yarışmacı takımların sözlü sunumları |
Ders Kitabı | Jörg Risse/Markus Altenkirch/Ragnar Herbst et al, The Complete (but Unofficial) Guide to the Willem C Vis Commercial Arbitration Moot, London: Bloomsbury Publishing, 2022, ISBN: 9781509957194 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gülören Tekinalp/Ergin Nomer/Ayşe Odman Boztosun, Private International Law in Turkey, Alphen aan den Rijn: Kluwer Law International, 2012, ISBN: 9789041141637; Akıncı, Ziya, Arbitration Law of Turkey: Practice and Procedure, Huntington: Juris Net LLC, 2011, 978-193383386-6; Yesim Atamer/Petra Butler/Ingeborg Schwenzer, Current Issues in the CISG and Arbitration, The Hague: Eleven International Publishing, 2014, ISBN: 9789462360976. 9789460948701, https://eds.p.ebscohost.com/eds/ebookviewer/ebook?sid=262e62c7-eb76-4036-9017-2c11883d31ec%40redis&vid=1&rid=1&format=EB |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
2
|
40
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
60
|
|||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav | |||||||||
Final Sınavı | |||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
21
|
42
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
12
|
48
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest