LAW 365 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Uluslararası Ticari Tahkimin Genel Esasları
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
LAW 365
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
6
|
6
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
| Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uluslararası ticari tahkimin esaslarını açıklamaktır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, uluslararsı ticari tahkimin kaynakları, koşulları ve kuralları ile temel prensipleri konularını kapsamaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Uluslararası Ticari Tahkime Giriş: Tarihi, Temelleri ve Küreselleşme | Fouchard, P. et al. (1999) Fouchard, Gaillard, Goldman on International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, s. 5 – 62. |
| 2 | Tahkim Anlaşması | Fouchard, P. et al., (1999), s. 191 – 446. |
| 3 | Tahkimin Başlaması ve Aşamaları | Fouchard, P. et al., (1999), s. 629 – 708. |
| 4 | Uygulanacak Hukuk | Fouchard, P. et al., (1999), s. 197 - 240, 633 – 654, 781 – 882. |
| 5 | Hakemler Nasıl Seçilir? | Fouchard, P. et al., (1999), s. 451 – 556. |
| 6 | Hakem Kurulunun Yetkisi: Bu Yetkinin Kaynağı Nedir? | Fouchard, P. et al., (1999), s. 381 – 416, 557 – 628. |
| 7 | Tahkimde Sıklıkla Karşılaşılan Problemler | Lew, J.D. (1986) Contemporary problems in International Arbitration. London, United Kingdom: Queen Mary College, Centre for Commercial Law Studies. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Devlet Mahkemelerinin Rolü | Fouchard, P. et al., (1999), 241 – 380, 883 – 962. |
| 10 | New York Sözleşmesi’nin Rolü: Hakem Kararları, Tenfiz ve Tenfiz Engelleri - 1 | Fouchard, P. et al., (1999), 966 – 983. |
| 11 | New York Sözleşmesi’nin Rolü: Hakem Kararları, Tenfiz ve Tenfiz Engelleri - 2 | Fouchard, P. et al., (1999), 966 – 998. |
| 12 | Pratik: Problem/Vaka Çalışması | Fouchard, P. et al., (1999). |
| 13 | Uluslararası Tahkimde Delilin ve Çarpraz Sorgunun Önemi | Fouchard, P. et al., (1999). |
| 14 | Milli Tahkim Düzenlemeleri ve Türkiye’deki Tahkim Merkezleri | https://mevzuat.gov.tr/, https://izto.org.tr/tr/tg/ticari-uzlastirma-ve-ticari-tahkim-esaslari, https://istac.org.tr/ |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Fouchard, P. et al. (1999) Fouchard, Gaillard, Goldman on International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, ISBN: 9789041110251; Lew, J.D. (1986) Contemporary problems in International Arbitration. London, United Kingdom: Queen Mary College, Centre for Commercial Law Studies, ISBN: 9780898389265. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackaby, N. et al. (2023) Redfern and Hunter on International Arbitration. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, ISBN:9780192869906; M., L.J.D., Kröll, S. and Mistelis, L.A. (2003) Comparative International Commercial Arbitration. The Hague, The Netherlands: Kluwer Law International, ISBN: 9789041115683. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
40
|
| Final Sınavı |
1
|
60
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
4
|
52
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
| Final Sınavı |
1
|
55
|
55
|
| Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
