LAW 391 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LAW 391
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi hükümleri ışığında, somut olmayan kültürel varlık kapsamını inceleyerek, bu mirasın korunmasına yönelik alınacak önlemleri ve devletlerin yükümlülüklerini ortaya koymaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste, somut olmayan kültürel varlığın niteliği ve kapsamı, somut olmayan kültürel mirası koruma önlemleri, devletin yükümlülükleri, bu mirasın korunmasına ilişkin işbirliği dahil olmak üzere, somut olmayan kültürel mirasın korunması konusu “Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi” çerçevesinde incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Uluslararası andlaşmalarla ilgili genel bilgiler | Hugh Thirlway, The Sources of International Law, s. 31-37. | |
2 | Uluslararası andlaşmaların yapılışı ve yürürlüğe girmesi | Hugh Thirlway, The Sources of International Law, s.37-44. | |
3 | Somut olmayan kültürel miras kavramı ve bu kavramın gelişimi | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.1. | |
4 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.2. | |
5 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’nin amaçları | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md.1 | |
6 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi’nin başka uluslararası belgelerle ilişkisi | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md.3. | |
7 | Uluslararası düzeyde somut olmayan kültürel mirası koruma önlemleri | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md.11. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.3, 4. | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Devletlerin Somut olmayan kültürel mirası koruma yükümlülükleri | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md. 12-14. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s. 5. | |
10 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Hükümetlerarası Komitesi | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md.5-9; UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.6. | |
11 | Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md. 16-18; UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.7. | |
12 | Somut olmayan kültürel mirasın korunmasına ilişkin uluslararası işbirliği ve yardım | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md. 19-24. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s.8. | |
13 | Somut Olmayan Kültürel Miras Fonu | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md. 25-27 | |
14 | Taraf Devlet Raporları | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi, md. 29; UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, s. 9, 10. | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hugh Thirlway, The Sources of International Law, 2nd Edition, Oxford University Pres, Oxford, 2019, ISBN: 978-0198841821. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi https://ich.unesco.org/en/convention. UNESCO Implementing the Convention for the Safeguarding of ICH, https://ich.unesco.org/doc/src/01853-EN.pdf, |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunmasına Dair Sözleşme, https://www.unesco.org.tr/Pages/158/177/S%C3%B6zle%C5%9Fmeler |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
60
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
130
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest