LAW 392 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uluslararası Deniz Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LAW 392
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi, karasuları, bitişik bölge, münhasır ekonomik bölge, kıta sahanlığı, uluslararası sular, boğazlar, Türk boğazlarının hukuki statüsü, Ege ihtilafı ve deniz hukukundaki güncel sorunlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, uluslararası deniz hukukunun gelişimini ve kavramlarını açıklayarak başta BM Deniz Hukuku Sözleşmesi olmak üzere uluslararası sözleşmeler ile ulusal ve uluslararası deniz alanları rejimlerini, bu alandaki güncel gelişme ve tartışmaları ele almaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Deniz Hukukunun konusu ve gelişimi | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.173-175. | |
2 | Birleşmiş Milletler Deniz Hukuku Sözleşmesi | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.174-176; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi | |
3 | İçsuların hukuki rejimi | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.176-178; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
4 | Takımada suları | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.209-211; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
5 | Karasularının Hukuki rejimi | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.186-192, 221-223; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
6 | Uluslararası Boğazlar | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.179-181; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
7 | Türk Boğazlarının Hukuki Rejimi | Nihan Ünlü, “The Legal Regime of the Turkish Straits”, International Straits of the World, s.115-147; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
8 | Arasınav | ||
9 | Bitişik Bölge | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.192-197; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
10 | Kıta Sahanlığı | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.214-216; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
11 | Münhasır Ekonomik Bölge | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.216-220; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
12 | Ege kıta sahanlığı ile Doğu Akdeniz’de münhasır Ekonomik Bölge Uyuşmazlıkları | Yücel Acer, “Turkey’s Legal Approach to Maritime Boundary Delimitation in the Eastern Mediterranean Sea”, Insight Turkey, s.99-114; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
13 | Açık Deniz ve Uluslararası Deniz Yatağı | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.223-239; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi. | |
14 | Deniz Çevresinin Korunması | Ian Brownlie, Principles of Public International Law, s.240-242; BM Deniz Hukuku Sözleşmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest