LAW 401 | Ders Tanıtım Bilgileri
| Dersin Adı |
Avrupa Birliği Hukuku
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
LAW 401
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ("AB") kurumlarını ve maddi hukukunu tanıtmayı amaçlayan bir derstir. Öğrenciler, bu derste AB'nin kurumsal yapısı, işleyişi, üyelik süreci, Türkiye-AB ilişkilerinin hukuki boyutu ve serbest dolaşım hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini; AB'nin kurucu antlaşmaları, AB müktesebatı, AB kurumları ve Adalet Divanı ağırlıklı olmak üzere AB hukukunun ve yasal süreçlerinin incelenmesi, AB ile üye ülkeler arasındaki ilişkilerin hukuki boyutu oluşturmaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş, Tarihçe ve Avrupa Bütünleşmesinin Genel Yapısı: Derinleşme ve Genişleme | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 1. Bölüm, “Creation of the European Community and European Union”, 3-17. |
| 2 | Türkiye-AB İlişkilerinin Hukuki Boyutu | Akçay/Akipek, Turkey's Integration into the European Union: Legal Dimension. |
| 3 | AB'nin Kurumsal Yapısı | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 2. Bölüm, “The Institutional Framework of the European Union”, 17-33. |
| 4 | AB'de Yetki; AB'de Karar Alma; AB Hukukunun Kaynakları | Dadomo/Quénivet, 1. Kısım, 3-5. Bölüm, “Division of Competences between the Union and the Member States”, “The Sources of European Law”, “The Law-making Process in the European Union”, 33-73. |
| 5 | AB Hukuk Düzeni; AB Hukukunun Temel Doktrinleri | Dadomo/Quénivet, 2. Kısım, 6. Bölüm, “The Constitutional Pillars of European Union Law”, 75-101. |
| 6 | AB Yargı Sistemi | Dadomo/Quénivet, 2. Kısım, 7. Bölüm, “The Effectiveness of European Union Law”, 101-130, 3. Kısım, 8-10. Bölüm, 130-199 |
| 7 | İç Pazar’ın Tarihçesi, Yapısı ve Temel İlkeleri | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 11. Bölüm, “The Internal Market and Harmonisation”, 201-223. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Malların Serbest Dolaşımı - I | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 12-13. Bölüm, “The Free Movement of Goods: The Customs Union and the Abolition of Tariff and Non-Tariff Barriers”, 223-277. |
| 10 | Malların Serbest Dolaşımı - II | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 14. Bölüm, “The Free Movement of Goods: Derogations and Justifications”, 277-301. |
| 11 | İşçilerin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
| 12 | Yerleşme Serbestisi | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
| 13 | Hizmetlerin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
| 14 | Sermayenin Serbest Dolaşımı | Dadomo/Quénivet, 4. Kısım, 15. Bölüm, “Freedom to Exercise an Economic Activity”, 301-335; 6. Kısım, 20. Bölüm, “The Free Movement of European Citizens”, 471-503. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Christian Dadomo/Noëlle Quénivet, European Union Law, 3rd ed., London: Hall & Stott, 2020, ISBN 9780993336591, https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=2623386&lang=tr&site=eds-live&authtype=ip,uid; Belgin Akçay/Şebnem Akipek, Turkey's Integration into the European Union: Legal Dimension, Lanham: Lexington Books, 2013, ISBN: 9780739181744.
|
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Nigel Foster, Concentrate Q&A EU Law, Oxford: Oxford University Press, 2016, ISBN: 9780198745280; Sylvia Hargreaves, Concentrate EU Law, 5th ed., Oxford: Oxford University Press, 2016, ISBN: 9780198759171; Schütze, Robert. European Union Law. 3rd ed. Oxford University Press, 2021, ISBN: 9780198864660; Barnard, Catherine, ve Steve Peers, ed. European Union Law. 4th ed. Oxford University Press, 2023; ISBN: 9780192863836. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
40
|
| Final Sınavı |
1
|
60
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
| Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
| Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
| Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 3 |
Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 5 |
Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 7 |
Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 8 |
İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
| 10 |
Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 11 |
Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 12 |
Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
